First days in Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Joyce Gennip - WaarBenJij.nu First days in Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Joyce Gennip - WaarBenJij.nu

First days in Canterbury!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

13 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hoi Allemaal!

Na 2 daagjes in Canterbury even een verslagje vanuit dit mooie stadje. Ik zal eerst even vertellen wat wij precies gaan doen hier. Ik ben hier samen met Simone, een klasgenootje van de PABO en wij gaan hier een tijdje naar de PABO en stage lopen. We volgen 4 weken les op de Canterbury Christ Church University en daarna gaan we 4 weken stage lopen op 2 verschillende basisscholen hier in de buurt.

Zo nu weten jullie wat de planning is, nu mijn verhaaltje over onze aankomst hier. Afgelopen donderdag zijn we vertrokken naar Engeland. Onze reis verliep snel en om half 1 Engelse tijd stonden we al hier voor de deur. De eerste indruk van ons huis was rommelig, maar wel oké. Simone was er nog niet en de huisbaas zou pas om 3 uur bij het huis zijn dus hebben papa, mama, Stijn en ik alvast het stadje verkend. Papa was al helemaal in zijn element toen hij verschillende 1 pond winkels zag! hahaha. De binnenstad is heel mooi en erg oud met veel geschiedenis, super leuk om te bekijken. Daarna zijn we terug gegaan naar het huis en was de huisbaas en even later Simone ook gearriveerd. Op naar binnen!

Binnen waren we even in shock. Alles was zo VIES en kaal, ongezellig en niet te vergeten oud en koud. Ik kon niet slapen in mijn bed zo smerig was het dus snel een lijstje gemaakt en op naar de soort van woonboulevard gegaan. Het belangrijkste was een nieuw bed dus dat hebben we dan maar meteen gehaald. Ik had ook nog geen gordijn voor mijn raam dus maar tijdelijk een kleed opgehangen. De huisbaas zei dat ik volgende week een nieuw gordijn krijg. Papa en Stijn hebben donderdagavond nog even mijn nieuwe bed in elkaar gezet en toen konden we lekker uiteten.

Vrijdag heb ik ook maar een nieuwe vloerbedekking gehaald, want de oude vloerbedekking was zo smerig dat je er niet eens op durfde te lopen. Meteen een klein kastje, tafelkleed en niet te vergeten een sleutelkastje zodat ik mijn sleutel (hopelijk) niet kwijt raak. Met wat schilderijtjes, foto's en kleine spulletjes is mijn kamer al een stuk vrolijker geworden. Zie de foto's hieronder. Helaas kregen we gisteren nog een tegenslag. De wc in huis was verstopt. We konden binnen dus nergens plassen. 's Middags de huisbaas weer gebeld en gelukkig kwam hij diezelfde middag het probleem oplossen. Dat niet alleen, hij had ook mijn gordijnen al bij en opgehangen! Toen kwam het volgende probleem. WIFI! Nergens in de buurt was wifi en het bereik overal is ook slecht. Samen met Alexandra (huisgenootje) zijn we naar de stad geweest en wifi geregeld. Gelukkig is dat nu in ieder geval voor elkaar en kunnen we vooruit. Verder zijn we gisteren naar de Universiteit geweest en kennisgemaakt met Tony, onze begeleider. Wij krijgen een buddy Georgie en ontmoeten haar komende week. We hoeven woensdag pas beginnen met de lessen, dus nu eerst even een paar dagen verkennen en wennen aan het op kamers wonen.

Ik heb net papa, mama en Stijn uitgezwaaid, die zijn weer op weg naar Nederland.
Mijn kamer is nog wel een beetje leeg, dus kaartjes zijn van harte welkom! ;)
Mijn adres is
1 Querns Place
CT1 1PY Canterbury

Volgende week zal mijn nieuwe verhaal wel komen met de eerste verhalen op de uni!

Veel liefs,
Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 3380

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 04 Mei 2016

Canterbury

Landen bezocht: