Time for SpringBreak! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Joyce Gennip - WaarBenJij.nu Time for SpringBreak! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Joyce Gennip - WaarBenJij.nu

Time for SpringBreak!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hoi allemaal!

Ondertussen zit ik alweer in Nederland aan een heerlijk kopje English Princess Charlotte tea en is het alweer tijd voor mijn laatste verslag voor de spring break. Hier hebben ze namelijk geen meivakantie, maar lente vakantie. Voor de meeste opleidingen duurt deze vakantie een hele maand. Wij hebben nu 2,5 week, ook lekker!

Ik begin weer even bij waar ik gebleven was de laatste keer dat ik mijn verslag geschreven had. Vorige week maandag kwam papa even langs. Die moest voor zijn werk in Engeland zijn en ging gezellig even met ons uiteten. aangezien het ook weer hoog tijd was om boodschappen te doen en we niet veel zin hadden om al die zware spullen het heuveltje op te sjouwen, is papa meteen mee boodschappen gaan doen. Na flink wat eten in te hebben geslagen zodat we de rest van de 1,5 week niets meer hoefden te halen, zijn we lekker uiteten geweest. Na het eten heeft papa ons weer thuis afgezet en heb ik de auto weer volgeladen met wat nieuwe kleren en schoenen, zodat ik die gisteren in m'n koffertje niet meer mee hoefde te nemen.

De rest van de week hebben we weer gewoon school gehad. Afgelopen donderdag hadden we een les over Phonics en dan snap je weer waarom heb best lastig is om Engels te schrijven. Voor sommige klanken heb je gewoon 8! verschillende twee tekenklanken. Wat dat betreft is de Nederlandse taal wel wat makkelijker. Vrijdag zijn we naar Anthony gegaan. Dat is een docent aan de Universiteit die opgegroeid is in Nederland en ons een beetje hier begeleid. Hij had nog een paar fietsen staan die we mochten lenen, zodat we een mooie fietstocht konden maken. Daar aangekomen kwamen we terecht in een echt typisch Engels huis. Kleine hokjes die helemaal volgepropt staan met spullen,haha! Gelijk de fietsen een stukje uitgeprobeerd en lekker bij de Mac Donalds ons gefietste stuk er weer aangegeten.

Zaterdag zijn we nog lekker een middag de stad in geweest. De laatste spulletjes gekocht voor in Nederland en nog een overheerlijke taart met thee bij Tiny's Tim Tearoom. Daar ook nog meteen een zakje thee gehaald voor in Nederland. Nadat we alles binnen hadden, maar weer richting huis gelopen en onszelf vermaakt.

Zondag was onze fietsdag. Simone had een mooie tour opgezocht en hebben we de Great Stour River Tour gefietst. Een mooie route lang de rivier The Great Stour van een kilometer of 14. Gelukkig scheen een lekker zonnetje erbij en was het vooral een speciale wandel en fietsroute want hier zijn de automobilisten niet zo gewend aan fietsers en letten er dus ook niet zo goed op. Ik voorop op m'n fietsje en Simone erachter aan. Na een tijdje viel het mij erg op dat Simone steeds verder achterbleef en ik kreeg zelfvertrouwen dat mijn conditie niet zo heel slecht was. Na een lunch in een typische Engelse dorpspub in Chartham, zijn we weer terug gefietst en hebben we gewisseld van fiets. Daarmee kwam ik erachter dat mijn conditie toch niet zo goed was als ik dacht, maar dat de andere fiets gewoon niet zo fijn was. Eerder uitputtend, haha! Het zonnetje was ondertussen ook verdwenen, maar we hebben het toch nog gered tot aan huis. (Al hadden we wel een stukje gelopen, vooral die stomme heuvel weer op!)

Maandag hadden we een interessante laatste les op de universiteit over wat je moet doen met kinderen als ze problemen thuis hebben en hoe je ze moet helpen. Het hoorcollege was erg interessant, daarna hadden we een seminar die precies het zelfde was en na een paar uur luisteren was mijn concentratie wel weer weg. Eenmaal thuis de laatste wasjes gedraaid en al vast een beetje opgeruimd.
Dinsdag hebben we het huis en vooral onze kamers een grote poetsbeurt gegeven. We hebben met veel moeite onze koffers gepakt, want wat willen we nu persé meenemen en wat kan ook wel in Engeland blijven.
Na flink proppen hadden we onze koffers en tassen voor elkaar en na nog een avondje spelletjes doen en thee drinken zijn we vroeg naar bed gegaan. De wekker stond namelijk op 5.15, dus erg vroeg.

Woensdag was het zover, tijd om op vakantie te gaan naar Nederland! We konden gelukkig goed uit bed en hadden om 6.10 de bus. Aangezien dit best vroeg is lagen onze medepassagiers te slapen, de ene snurkte nog harder dan de ander. Fijnnnn! Om het nog maar niet te hebben over een kind achter ons dat wagenziek was en alles onder zat te kotsen. Na deze bustrip naar Londen gehad te hebben meteen de metro in gegaan. Helaas was het nog spitstijd en topdrukte! Dus lekker opgepropt met onze zware koffers in metro. Daarna nog overstappen op de trein die net kwam aanrijden toen we op het perron stonden, perfecter kon je het niet hebben. Eenmaal op het vliegveld aangekomen waren we vrij snel door de douane heen en was het eindelijk tijd voor een ontbijt. Om 11.00 uur was het even een kippenvel momentje, in België werden de slachtoffers herdacht om 12 uur, bij ons dus 11 en werd er op het vliegveld een minuut stilte houden. Zeer indrukwekkend want alles viel stil op het hele vliegveld. Om 13.00 vertrok ons vliegtuig echt de lucht in om om 14.45 Nederlandse tijd weer te landen. In Eindhoven stond Simone's familie te wachten en zij zouden mij naar station Rosmalen brengen. Helaas reed die trein net voor mijn neus weg, maar moest ik toch nog even mijn ov opladen. Na 3 keer van het ene perron naar het andere perron te zijn gelopen met koffer omdat mijn OV het niet deed, kon ik mezelf eindelijk inchecken en na even wachten kwam de trein.
In de trein kwam ik , hoe toevallig, Vera tegen en meteen maar even bij gekletst. Op het station in Oss stond mama te wachten en thuis stond Kas al heel blij te wachten op mij!

Afgelopen maandag kregen wij trouwens nog te horen dat we pas 18 april konden beginnen met stage. Daarop hebben wij Anthony gemaild of we geen vrijwilligerswerk konden doen de eerste week en nu gaan Simone en ik helpen met het leren van Engels aan vluchtelingen jongeren die al langer in Engeland zijn. Heel interessant en is onze tijd toch een beetje opgevuld!

Tot over een paar weekjes!

Liefs Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3364

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 04 Mei 2016

Canterbury

Landen bezocht: