#4 Alweer een maandje voorbij! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Joyce Gennip - WaarBenJij.nu #4 Alweer een maandje voorbij! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Joyce Gennip - WaarBenJij.nu

#4 Alweer een maandje voorbij!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hoi Allemaal!

Terwijl ik nu lekker zit te genieten van mijn Brabantse worstenbroodjes is het ondertussen weer tijd voor mijn nieuwe verslag. Mijn laatste verslag is alweer bijna 2 weken geleden dus het werd wel weer tijd voor een nieuwe. In die tijd hebben wij weer veel gedaan en zijn er weer wat mensen langs geweest, maar laat ik beginnen bij waar ik gebleven was.

Op donderdag hebben we altijd de specifieke vakken zoals Engels, maths en science. Deze donderdag hadden we een projectdag om een lessenreeks in elkaar te zetten over vakoverstijgend ontwerpen. Samen met een paar Engelse studenten hadden wij een mooie presentatie gemaakt over the citywalls. Je vakoverstijgend ontwerp moest namelijk iets te maken hebben met Canterbury. Aan het eind van de dag moesten 4 groepjes hun idee presenteren en wij hebben in ons beste Engels ons idee uitgelegd. Aan het eind van de presentaties kreeg elk groepje een snoepzakje voor hun inzet. Dat zien wij in Nederland nou niet snel gebeuren haha!

Vrijdag was voor mij een extra leuke dag want Stijn kwam die dag naar mij! 's Middags heb ik hem opgehaald en hij was precies op tijd! (Jaa, echt waar!) Na een lekker wandelingetje in de zon kwamen we aan bij ons huis. Daarna nog lekker boodschappen gedaan en 's avonds uiteten geweest! Prima dagje zo!

Zaterdag hebben we door de stad gedwaald en omdat Stijn had beloofd alles voor mij te sjouwen dat weekend, maar meteen een lading kaarsen in geslagen. Haha! 's Avonds zijn we lekker uiteten geweest en kwam Ivanka, een vriendin van Simone! Nog meer bezoek! Zondag met Ivanka en Stijn naar Tiny tim's geweest en weer overheerlijke chocolade brownie en ijs op! Maandagochtend moesten we helaas vroeg opstaan, omdat Stijn de trein weer moest hebben. Nadat hij de trein bijna gemist had (hoe kan het ook anders) hem uitgezwaaid en de rest van de dag met Ivanka en Simone doorgebracht.

Dinsdag zijn we met zijn drieën naar Londen gegaan waar een aantal familieleden van Simone heen waren gevlogen voor een dagje. We hebben een heerlijk dagje door Londen gedwaald en heb ik weer van alles gezien!

De andere dagen hebben we gewoon les gehad, wat niet heel bijzonder was! Wel hebben Simone en ik een aandenken gekocht aan onze tijd op de Christ Church University, een echte schooltrui waar hier ook veel mensen mee rondlopen. Nog 1,5 week en dan zit ons Universiteit avontuur erop en kunnen we na Spring Break eindelijk stage gaan lopen! We kijken er ondertussen wel heel erg naar uit!

Gisteren gaf hij erg mooi weer aan dus Simone en ik hadden afgesproken om een keer richting de zee te gaan en de plaatsjes Whitstable en Herne Bay te bezoeken. Nadat we uit het strak blauwe Canterbury waren vertrokken kwamen er steeds meer wolken aan en eenmaal in Whitstable aangekomen was het niet zo zonnig meer. Na toch een wandeling langs het strand en de haven nog even lekker gegeten en weer op de bus gestapt. Dat was nog een heel gedoe aangezien de bus net voorbij t busstation was en niet wilde stoppen. Simone en ik zijn snel naar het volgende busstation gelopen en het verkeer zat aardig vast dus waren er net een paar seconden eerder dan de bus en konden instappen! De bus was wel erg leuk. We zaten in een dubbeldekker boven voorin, lekker toeristisch. Na een tochtje door Herne Bay zag het er te grijs uit en zijn we lekker blijven zitten tot we terug waren in Canterbury. Vanuit daar zijn we nog naar de bioscoop geweest en zat ons zondagje er weer op.

Vanavond komt papa langs en gaan we lekker uiteten met zijn drieën. Nu al zin in! Verder zijn we druk bezig met onze sollicitatiebrieven voor een afstudeerstage wat nu ook steeds dichterbij komt!

Tot volgende week!

xx Joyce


  • 19 Maart 2016 - 11:50

    Tante Jacqueline:

    Hoi Joyce, leuk verslag weer ! Wat fijn dat je het goed naar je zin hebt, veel plezier op stage! En tot snel ! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 3368

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 04 Mei 2016

Canterbury

Landen bezocht: