Another week in Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Joyce Gennip - WaarBenJij.nu Another week in Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Joyce Gennip - WaarBenJij.nu

Another week in Canterbury!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hoi Allemaal!

Ondertussen is het alweer 1,5 week geleden dat ik geschreven heb en omdat ik al weer redelijk wat mee heb gemaakt (En omdat dit via school verplicht is) weer even een berichtje vanuit het zonnige, maar helaas ook af en toe regenachtige Canterbury!

Nadat ik mijn vorige blog had geschreven hebben we dat weekend verder weinig gedaan. Het weer was erg stormachtig met veel regen dus lekker binnen met een boekje en een kopje thee gezeten. Zaterdagavond zijn Simone en ik nog lekker uit wezen eten en was het gelukkig droog toen we weer het heuveltje op naar huis liepen.
Zondagavond kregen we een berichtje van Georgie dat de lerares van maandag ziek was en we geen les hadden. Als 2 voorbeeldige studenten toch de hele dag doorgebracht in de bieb, waar we nu gelukkig onbeperkt WiFi hebben. Dinsdag zag er een beetje hetzelfde uit, dus vrij weinig interessants beleefd.

Woensdag hadden wij weer les. Ditmaal was het een hoorcollege over vakoverstijgend ontwerpen en wij als Nederlandse Pabostudenten zijn daar ondertussen een expert in geworden. Veel theorie die we in Nederland ook krijgen kwam aan bod. Op eentje na; czikszentmihalyi. Om de naam uit te spreken kregen we een ezelsbruggetje. De docent voor de zaal zei: '' Denk gewoon aan de hippie tijd- Chicks sent me hi!''. Nou die vergeten we dus ook nooit meer.

Donderdag hadden we Engels. De docent gaat hier vooral in op bijvoeglijk naamwoorden gebruiken tijdens een verhaal of gedicht schrijven. De Engelsen doen dat dus vrij weinig en het werd nog even extra benadrukt dat een verhaal zo veel leuker wordt. Na de Engelse les hadden we tussenuur en zijn we naar huis gegaan. Thuis lag er een leuk stapeltje post te wachten met kaartjes voor Simone en mij! Heel blij mee natuurlijk en mijn deur begint al ergens op te lijken :)
's Middags hadden we Science. We moesten kijken wat voor een proefjes we allemaal kunnen doen met magneten en hoe sterk magneten zijn. Even waren we weer klein kind en gingen we een speelgoed autootje magnetisch laten rijden.

Om wat kleine spulletjes te halen gaan we vaak naar de 1 pound shop. Hier is dus alles 1 pond! Heerlijk winkelen!ik had nog typex nodig dus dacht even een potje te halen, toen ik hem wilde afrekenen moest ik mijn ID laten zien. Blijkt dat ze onder de 18 geen Typex mogen verkopen. Voor alcohol wordt er niet naar je ID gevraagd, maar om een potje Typex te kopen dus wel, haha! Beetje raar.

Vrijdag kwam Manon naar ons toe, 's ochtends mijn kamertje dus even netjes in orde gemaakt. Daarna Manon opgehaald van het treinstation en meteen dwars door de stad gelopen aangezien ons huis aan de andere kant ligt. 's Avonds Manon meteen voor ons laten koken en konden we lekker eten. Na een filmpje en veel geklets lekker naar bed gegaan, zodat we weer fris en fruitig klaar waren voor zaterdag: Shopdag!
Hoewel het stadje maar klein is, zijn er erg veel leuke winkels en hebben we 3 uur over 500 meter lopen gedaan! Te veel leuke dingen gezien en gekocht, maar ben nu wel helemaal klaar voor alle feestjes die nog komen gaan! Zaterdagavond zijn we lekker uiteten geweest bij een Italiaan en daarna op stap gegaan. Je kijkt je ogen uit als je hier een avond op stap bent. 'T lijkt hier wel op Geordie Shore! Korte leren rokjes en torenhoge hakken bij alle meisjes. Alle jongen in 3 delig pak en daar gaan ze dan op stad. om 21.30 is iedereen al kei zat en dan gaan ze nog door. Ik kan mezelf de hele avond wel vermaken, puur met het mensen kijken hier!

Zondag zijn we naar Tiny Tim's Tearoom geweest. De Jan de Groot van Canterbury! Na eventjes buiten hebben moeten wachten konden we naar binnen en was er een plekje vrij voor ons. Na een overheerlijke warme brownie met karamel, vanille ijs en slagroom sorbet en super lekkere Princess Charlotte tea en voor Manon de typisch Engelse worteltjes taart (Worden jullie al jaloers? Ja oma, jij wel hè?) hebben we nog een rondje door de stad gelopen en hebben we na het eten Manon weer op de trein richting vliegveld gezet. Super leuk weekend gehad, vandaar dat mijn blog ook nu pas er weer op staat!

Gisteren hebben we nog een dagje school gehad en later boodschappen gedaan voor (hopelijk) de rest van de week. Vrijdag komt Stijn hierheen en zaterdag een vriendin van Simone. Dat gaat weer een heerlijk weekendje worden. Ik heb er zin in! Volgende week dinsdag gaan we naar Londen, dus we hebben nog genoeg dingen om naar uit te kijken!

Liefs Joyce


  • 02 Maart 2016 - 12:34

    Clemens:

    Nou, deze is een beetje saaier dan de vorige! Ha ha! Ik wacht wel af totdat jullie naar de basisschool gaan.

    Groet,

    Clemens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 3357

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 04 Mei 2016

Canterbury

Landen bezocht: